بررسی تاثیرات شایستگی نام تجاری بر وفاداری مشتریان دو بانک ملی ایران ( دولتی ) و بانک پارسیان ( خصوصی )

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

چکیده

شرکتها در قرن 21 ، دچار تغییرات بسیار شده اند . امروزه دیگر هیچ موسسه ای که بر حسب تصادف و شانس منتظر فروش کالاها و خدمات خود باشد، عملا در صحنه تجارت باقی نخواهد ماند . بی گمان امروزه مهمترین دغدغه ذهنی هر ارائه دهنده ای یافتن مشتری و در نهایت حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان است . شرکتها بدون مشتریان وفادار نمی توانند به اهداف خود برسند . بنابراین کسب تعهد مشتری ، رضایت مشتری و ایجاد وفاداری در مشتری، یکی از مهمترین اهداف شرکتها است . شایستگی نام تجاری فواید بسیاری مانند کسب تعهد مشتری، رضایت مشتری، وفاداری مشتریان ، افزایش توصیه شفاهی و کاهش رفتارهای متغیر توسط مشتریان راضی و متعهد در اجتماع دار د . این مقاله به بررسی مفهوم شایستگی نام تجاری و اهمیت آن و اینکه تعهد ، رضایت و در نتیجه وفاداری مشتریان چه نتایجی برای شرکتها در برخواهد داشت ،می پردازد و در نهایت ، راهکارهایی برای ارائه خدمات بهتر و کسب وفاداری مشتریان ارائه شده است . اطلاعات تحقیق با روش پیمایشی گردآوری شده و با روش همبستگی (روش معادلات ساختاری) بررسی شده است . 

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Investigating the Effects of Brand Credibility on Customer Loyalty in Public and Private Banks

نویسندگان [English]

  • M. Hassanzadeh
  • A. Ghadiri
چکیده [English]

Achieving customer loyalty and satisfaction are important goals for today’s companies. This paper examines the importance of brand credibility and customer loyalty, proposing ways to present better services. Data from 534 samples were collected from customers of Bank Melli Iran and Parsian Bank in Ghazvin. The results show that an increase in brand credibility has a direct and meaningful effect on customer satisfaction. Moreover, an increase in loyalty commitment has a direct and meaningful effect on word-of mouth recommendation , and anincrease in customer satisfaction has a direct and meaningful effect on loyalty.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Brand Credibility
  • Satisfaction
  • Loyalty Commitment
  • Continuance commitment
  • Word-of-Mouth Recommendation
  • Switching Propensity
  • Customer loyalty
  • customer behavior